"השקט ביותר": בכיר תומכי בן גביר מסכם את הרמדאן בסיפוק

איתי גדסי No Comments on "השקט ביותר": בכיר תומכי בן גביר מסכם את הרמדאן בסיפוק

משטרת ישראל עצרה הבוקר חשוד בחשד לכוונתו לגרום להפרת הסדר והסתה לטרור, בניסיון להכניס דגלי ארגון טרור לשטח הר הבית. אמש חשפו במשרד לביטחון לאומי בסיפוק כי במהלך החודשיים האחרונים נוטרו 319 פוסטים מסיתים ברשת ומתוכם הוסרו 130 פוסטים ע"י הצוות למאבק בהסתות. וכך, למרות החודש הרצחני, מקורב לבן גביר מסכם את הרמדאן כשקט ביותר בשנים האחרונות בירושלים

צילום: משטרת ישראל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני שלושה ימים, ביומו הראשון של חג אל פיטר, נפרסו ברחבי ירושלים מאות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, ופעלו במשימות אבטחה, שמירת הסדר הציבורי, הכוונה והזרמת התנועה, הכל במטרה לאפשר הגעת עשרות אלפי מתפללים להר הבית. כתבינו בנצי לייזרוביץ' דיווח כי במהלך פעילות השוטרים המוצבים בשער המג'לס בעיר העתיקה, ניגשה אליהם עוברת אורח שביקשה להיכנס למתחם הר הבית, מסרה לידיהם שקית וטענה שאינה יודעת מה מכילה וקרוב משפחה ביקש ממנה להכניסה למתחם הר הבית. השוטרים המוצבים במקום, בדקו את השקית שהכילה מספר רב של דגלי ארגון טרור.

בפעילות חקירתית מהירה, שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים, עצרו את החשוד (28, צור באהר) בחשד להזדהות עם ארגון טירור, וכוונתו להכניס במרמה דגלי טרור לשטח הר הבית ובכך, התכוון לגרום להפרת סדר במקום ולהסית לטרור. החשוד נעצר על ידי השוטרים, ואמש, הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט. מעצרו הוארך ב-6 ימים. יוזכר כי רק לאחרונה נעצרו ע״י שוטרי מחוז ירושלים עשרות חשודים שהניפו דגלי טרור וכרזות תמיכה בטרור בשטח הר הבית, ונגד רבים מהם כבר הוגשו כתבי אישום. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לשמירת הביטחון והסדר, לסכל כוונות טרור, הסתה לטרור, הזדהות ותמיכה עם ארגוני טרור במקומות הקדושים ובכל מקום אחר.

במקביל, דווח כי הצוות למאבק בהסתה לטרור ברשת, בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהוקם לפני מספר שבועות, דווח אתמול על עשרות עצורים ומספר כתבי אישום בעקבות פעילות הצוות. במהלך החודשיים האחרונים נוטרו 319 פוסטים מסיתים ברשת ומתוכם הוסרו 130 פוסטים ע"י הצוות למאבק בהסתות. בנוסף, רח״ט חקירות תת ניצב שלומית לנדס הציגה לשר, כי מאמצע חודש פברואר עד כה אישרה הפרקליטות לפתוח בחקירה כנגד 22 מסיתים לטרור ברשת, כאשר 18 מהם אושרו בשבועיים האחרונים. עוד הוצג לשר בן גביר כי בחודשיים האחרונים הוגשו 4 כתבי אישום נגד מסיתים ברשת, נעצרו 18 חשודים בהסתה ונחקרו 16 בחשד להסתה ברשת.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "בכל הדיונים שקיימתי במשרדי על הטרור והפיגועים, הדבר הראשון שעלה הוא נושא ההסתה ברשת שהוא מחולל הטרור הגדול והמשמעותי ביותר ולכן הצוות שהקמנו הוא צו השעה, למניעת פיגועים ופרעות. שמח על התוצאות היפות שהבאנו עד כה ואנחנו נמשיך לעבוד קשה יחד עם כל הגופים, כדי להביא תוצאות טובות עוד יותר ולעשות הכל כדי להילחם בטרור".

בן גביר וקינג בהר הזיתים. ארכיון

Olivier Fitoussi/FLASH90

מסתבר כי למרות חודש הרמדאן הקשה שעבר על עם ישראל, צריך לזכור  כי בשנים קודמות התקיימו אירועי הפרות סדר והתפרעויות המוניות באיזור שער שכם, א-טור, עיסאוויה ושכונות נוספים, כולל יידויי אבנים על אוטובוסים ואלימות נגד מתפללים יהודים שעשו את דרכם רגלית בעיר העתיקה. אירועים שלא היו כמעט בחודש הרמדאן הנוכחי. ולפיכך, נראה כי בלשכת השר לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל עדיין רואים את ההצלחה היחסית בסיפוק רב.

סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג הנחשב מבכירי תומכי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, סיכם את חודש הרמדאן הראשון בירושלים בכהונת ממשלת הימין והשר בן גביר במשרד לביטחון לאומי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "סיכום רמדאן 2023: השקט ביותר בירושלים מזה עשרות שנים". קינג הוסיף כי "מספר שיא של יהודים עלו להר הבית, בחודש הרמדאן". עוד כתב כי "המהומות נותרו בין כותלי הר הבית", כאשר הוא מכוון לכך שמזה שנים רבות המהומות לא פשטו לשכונות מזרח העיר והשכונות המעורבות.



0 תגובות